Klachtenregeling Coöperatie GreenVillage Beekbergen
Artikel 1 – Doel
Deze regeling beschrijft de wijze waarop klachten van bewoners of gebruikers van het recreatiewoningenpark worden behandeld door het bestuur van de coöperatie.
Artikel 2 – Indienen van een klacht
- Een klacht kan alleen worden ingediend door een bewoner of eigenaar van een recreatiewoning op het park.
- Een klacht wordt schriftelijk ingediend bij het bestuur via e-mail of post bij het secretariaat.
- De klacht moet:
- De naam en contactgegevens van de klager bevatten (anonieme klachten worden niet in behandeling genomen);
- Een duidelijke omschrijving van de situatie of gedraging bevatten waarover wordt geklaagd;
- Indien mogelijk, een datum en locatie bevatten.
Artikel 3 – Behandeling van de klacht
- Het bestuur bevestigt ontvangst van de klacht binnen 7 werkdagen.
- Het bestuur beoordeelt of de klacht voldoende aanleiding geeft tot nadere behandeling.
- Indien daartoe aanleiding bestaat, wordt hoor- en wederhoor toegepast:
- De klager wordt gehoord;
- Degene op wie de klacht betrekking heeft, krijgt de gelegenheid om te reageren.
- Het bestuur kan besluiten aanvullende informatie op te vragen of een bemiddelingsgesprek te organiseren.
Artikel 4 – Besluitvorming
- Het bestuur neemt binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht een besluit, tenzij uitstel nodig is wegens complexiteit of aanvullende hoor-wederhoor.
- Het besluit wordt schriftelijk aan de klager en, indien van toepassing, aan de betrokken partij(en) medegedeeld.
- Het besluit bevat een motivering en – indien van toepassing – maatregelen of aanbevelingen.
Artikel 5 – Vertrouwelijkheid
- De behandeling van klachten vindt plaats met zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid.
- Gegevens van klagers worden niet openbaar gemaakt, behalve voor zover noodzakelijk voor de behandeling van de klacht (bijv. bij hoor- en wederhoor).
Artikel 6 – Slotbepalingen
- In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het bestuur.
Klachtenformulier Coöperatie GreenVillage Beekbergen
Recreatiewoningenpark
Let op: Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
Dit formulier dient volledig ingevuld te worden.
- Gegevens klager:
- Naam:
- Adres van woning op het park:
- E-mailadres:
- Telefoonnummer:
- Omschrijving van de klacht
- Datum waarop de gebeurtenis plaatsvond:
- Locatie op het park (indien anders dan eigen woning):
- Omschrijf zo concreet mogelijk waarover u klaagt:
(Wat is er gebeurd, wie zijn erbij betrokken, wat is het gevolg?)
- Eventuele bijlagen of bewijsstukken
- Foto’s
- E-mails of berichten
- Andere documenten
Indien van toepassing, graag meesturen met dit formulier.
- Wat verwacht u van het bestuur?
(Bijvoorbeeld: bemiddeling, maatregel, terugkoppeling)
Datum: …………………
Handtekening: …………………
De klachtenregeling is ook te vinden onder de downloads.